Sziasztok! Most hogy eléggé este van már, és belefáradtam a kertészkedésbe, nézem az Audio Asylum-ot, hogy ki min pörgeti a bakelitet ( öcsém, vannak emberek... http://www.audioasylum.com/cgi/t.mpl?forum=vinyl&m=925481&highlight=SME+3012 ) itt az alkalom egy kis lamentálásra a világ egyik legjobb hangszedőjéről.
Igen, igen, a Denon DL-103-as már megint ("hé, ha Te unod a banánt ami csupa-csupa héj..." Geszti, Dzsungel könyve), csak nem az alapváltozat, hanem a Soundsmith-féle, fakávás, rubin tűszáras, Super-Fineline tűs minicsoda.
Ha most nem figyelne itt két méterrel arrébb egy ugyanilyen tű meg tűszár egy Ortofon Kontrapunktban, eléggé szomorú lennék, így viszont avatva érzem magam hogy elmondjam, a DL-103-ból csak ez hiányzik, hogy amúgy zeneileg lazán tönkreverjen kb. bármit, Sheltertől a Supexen át a Koetsuig. A Supex - nem Koetsu. Hehe, ez itt eléggé triviálisan hangzik, de kis hazánkban elég sokan azzal hülyítik magukat, hogy mivel a Supex is Sugano design ezért szerintük a Koetsu egy átnevezett Supex. Hááááát, nem. Tény hogy a Supex 901-nek megvan a súlya, és néha ugyanolyan sziruposan de legalább simán szól mint egy Koetsu, azért még nem ugyanaz a kategória. Őszintén szólva - utólag kissé pironkodok emiatt, de az optimizmusom legyen elég mentség - én is beleestem ebbe a csapdába, ha már ennyien mondják. Vettem Supexet, másoknál is hallgattam, aztán kiküldtem a Soundsmith-hez tűcserére. Megjött, nagyon jól szólt, aztán eladtam. Piszkosul jól járt vele aki megvette. Egy nagyon jó, felső középkategóriás hangszedő, kb. az Ortofon MC-30 kalibere, annál azért kicsivel jobb.
A Denon egész más világ. Egyáltalán nem olyan civilizált hang mint a fentiek. Bon Jovi, Herbert von Karajan után. Kiegyenlítettségről nem nagyon hallgatott le előadásokat a hangszedő-egyetemen, ez azonnal hallatszik. Viszont, ráereszted a bakelitre, és felrobban a színpad. Izgalmas vele a zene. Van kedved hallgatni. A Koetsut is van kedved, de nem robban fel a színpad. A Shelter 901 is ilyesmi, de kissé súlytalanabb (emlékeim szerint, bár ez csak egy kiállítás-emlék). A Supexet megmenti a mélye, de bealszol. Az Ortofon Kontrapunkt valahogy a kettő közé esik, a hangja teljesen sima mint a Koetsué, megvan ugyanaz a mélye , de átment valamennyit a Denon izgalom-faktorából is. A múltkor megszámoltam magamban, több mint 30 különböző hangszedőm volt eddig ( néhány kezdeti gyengécske után leginkább tényleg jó cuccok, Dynavector Carat 17D2, ShureV15VxmR, Supex 901, Ortofon MC30S, pár Benz Micro, EMT TSD-15, effélék) de talán az összes között ez a Kontrapunkt A Soundsmith a legjobb. Az egyetlen hangszedő, amiért zokszó nélkül elcserélném, az itt van a fenti képen. Még akkor is, ha ez a csere nekem sokba lenne, mert el kellene adni az Origin Live kart, és venni egy jó nehéz Lustre-t , egy FR64-et vagy egy Jelco 750-est, a kar-hangszedő rezonancia miatt. (Megj. amióta ezt írtam, lett egy Lustre :-) )
Szóval, összefoglalva, a Koetsuktól felfelé elég kevés út vezet ( talán az Audio Note Io vagy a Dynavector Vx-1 esetleg egy Zyx?) de a DL-103R az egyetlen megfizethető, zenecentrikus hangszedő, amiből simán csúcskalibert csinálnak Neked Amerikában 250 Dollárért.